fredag 28. januar 2011

Mikronovelle... vet du hva det er?

Det gjorde nemlig ikke jeg, før forrige norsktime. Da fikk vi nemlig i oppgave å skrive en slik novelle, som altså er en novelle på kun seks ord. Jeg tenkte lenge på hvordan jeg skulle klare å fortelle en hel historie gjennom kun disse seks ordene, og lette derfor litt rundt på nettet for tips og inspirasjon. Da kom jeg over en side jeg tenkte og dele med dere; http://www.dagbladet.no/kultur/2008/10/25/551540.html

Deretter valgte jeg et tema og skrev ned de ordene jeg synes passet. Mitt tema ble egoisme, noe jeg synes det er viktig å sette fokus på med tankte på hvor fint vi egentlig har det og hvor viktig det er å tenke på andre enn seg selv. Min mikronovelle kjære leser, endte opp slik: 

"Først meg selv, så meg selv"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar